Tudjon meg többet az erős ügyfélhitelesítésről!

Fizikai üzletem van, kereskedőként mit kell tennem az erős ügyfélhitelesítéssel kapcsolatban?

A fizikai üzletekben végzett egyérintéses bankkártyás fizetések esetén a kereskedőnek nincs külön feladata, a változás mindössze annyi, hogy a terminál időnként az 5000 Ft alatti összegek esetében is kérheti a PIN kódot. Erről fontos, hogy tájékoztassa a kasszánál dolgozó kollégáit is.

Webáruházam, online szolgáltatásom van, mit kell tennem az erős ügyfélhitelesítéssel kapcsolatban?

A kereskedő számára fontos, hogy az erős ügyfélhitelesítés bevezetése miatt ne nőjön a kosárelhagyások száma.

Ezért szükséges, hogy lépjen kapcsolatba elfogadó bankjával vagy pénzforgalmi szolgáltatójával, illetve a webáruház felületén és a saját kommunikáció csatornáin a vásárlóit tájékoztassa arról, hogy csak akkor tudnak online vásárolni, ha náluk van a mobiltelefonjuk, illetve a bankjuk ismeri annak hívószámát.

Hogyan készíthetem fel vásárlóimat a változásra?

A megfelelő tájékoztatáshoz letöltheti az ajánlott segédanyagokat.

A fizetési folyamattal kapcsolatban nincs teendője, az erős ügyfélhitelesítés csak a banki fizetőoldalon jelent változást.

Minden online bankkártyás fizetés és online banki művelet esetében azonosítania kell magát a vásárlónak 2019 szeptemberétől?

Alapvetően igen, de a kártyát kibocsátó bank határozza meg, hogy alkalmaz-e kivételkezelési szabályokat. Ez vonatkozik az adott kereskedő által nyújtott termékre vagy szolgáltatásra is.

Mi történik a fizetési folyamat során?

A vásárló rákattint a fizetés gombra, mely után a bankja meggyőződik arról, hogy valóban ő akarja-e használni a kártyáját. Ha a bank ezt lehetővé teszi, akkor egy mobilalkalmazáson keresztül az ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel azonosíthatja magát.

Mi történik, ha a vásárlónak nincs olyan telefonja, ami alkalmas biometrikus azonosításra?

Akkor az eddig is használt SMS-ben érkező kód és a bank által küldött jelszó segítségével azonosíthatja magát.

Ha egy online kereskedőnél rendszeresen vásárol valaki, akkor is mindig azonosítania kell magát?

Alapvetően igen, de a kibocsátó bank határozza meg, hogy alkalmaz-e kivétel kezelési szabályokat. A bank felajánlhatja a kártyabirtokosnak egy „megbízható kereskedők” (white list) lista létrehozását.

Kell azonosítania magát a vásárlónak, ha a bankkártyája el van tárolva, mert rendszeresen vásárol egy kereskedőnél?

Igen, amennyiben a kártyabirtokos kezdeményezi a fizetést, a mentett kártyákra is vonatkozik egységesen az azonosítás.

Mi történik, ha mobiltelefonnal fizet a vásárló 5000 Ft alatt egy érintéssel?

A mobiltárcás fizetéseknél is érvényes az egyérintéses fizetésekre vonatkozó szabály, de ezek alkalmazásának módjáról a kártyakibocsátó dönt. Van olyan mobiltárca-megoldás, ami már eleve alkalmaz erős ügyfélhitelesítésre, például a PIN kód vagy tárcajelszó megadását vagy ujjlenyomatos hitelesítést kér a kártyabirtokostól.

Online vásárláskor hogyan tudja magát azonosítani a vásárló, ha lemerült/nincs nála a telefonja?

Ez esetben nem tudja elvégezni az erős ügyfélhitelesítést a vásárló, ezért nem fog teljesülni a fizetés.

Vásárolhatnak nálam Európai Unión kívül kibocsátott bankkártyával?

Igen, és amennyiben a tranzakció során használt bankkártyát az EEA övezeten kívül bocsátották ki, Ön mint EU-n belül működő kereskedő, nincs kötelezve erős ügyfélhitelesítés kezdeményezésére.