Ellenőrizze 3 lépésben, hogy készen áll-e az erős ügyfélhitelesítésre:

1.
Van mobiltelefonom?

Az erős ügyfélhitelesítéshez mobiltelefon vagy okostelefon szükséges.

 

 

 

2.
A napi használatban lévő telefonszámom van megadva a bankomnál?

Az online bankkártyás vásárlás és az online bankolás során csak akkor végezhető el az erős ügyfélhitelesítéshez, ha a bank el tudja érni a felhasználót a mobiltelefonján.

3.
Le van töltve a bankom mobilalkalmazása?

Ajánljuk, hogy töltse le bankja mobilalkalmazását, és regisztrálja benne bankkártyáját, mert legkényelmesebb módon a mobilbanki alkalmazáson keresztül tudja hitelesíteni tranzakcióit.

Az alábbi műveletek során lesz szükség az erős ügyfélhitelesítésre:

Hogyan változik a fizetés az üzletekben?

Ha a kártyabirtokos a boltban egy érintéssel vásárol, akkor 5000 Ft alatti fizetések esetén is előfordulhat, hogy PIN kóddal kell azonosítania magát. Erről a kérdésről a kibocsátó bank dönt az adott tranzakció során.

Hogyan változik az online fizetés?

A vásárló SMS-ben kapott kód és a banktól kapott jelszó megadásával, de akár telefonja ujjlenyomat-olvasójával vagy arcfelismeréssel (pl. Face ID) is azonosíthatja magát.

Ez a megoldás az ügyfelek egy részénél jelenleg is hasonlóképp zajlik, hiszen több bank alkalmazza a SecureCode nevű hitelesítést. Ez fog majd kibővülni az új, erős ügyfélhitelesítést biztosító Identity Check megoldással, amely további azonosítási módokat tesz lehetővé (jelszó, ujjlenyomat-olvasó, arcfelismerés).

A kártyakibocsátó döntése, hogy az azonosítási lehetőségek közül melyiket választja, illetve alkalmaz-e kivételkezelési szabályokat.

Tesztelje tudását!