Ellenőrizze 3 lépésben, hogy készen áll-e az erős ügyfélhitelesítésre:
1.
Van mobiltelefonom?
Az erős ügyfélhitelesítéshez mobiltelefon vagy okostelefon szükséges.
2.
A napi használatban lévő telefonszámom van megadva a bankomnál?
Az online bankkártyás vásárlás és az online bankolás során csak akkor végezhető el az erős ügyfélhitelesítéshez, ha a bank el tudja érni a felhasználót a mobiltelefonján.
3.
Le van töltve a bankom mobilalkalmazása?
Ajánljuk, hogy töltse le bankja mobilalkalmazását, és regisztrálja benne bankkártyáját, mert legkényelmesebb módon a mobilbanki alkalmazáson keresztül tudja hitelesíteni tranzakcióit.
Az alábbi műveletek során lesz szükség az erős ügyfélhitelesítésre:
Hogyan változik a fizetés az üzletekben?
Ha a kártyabirtokos a boltban egy érintéssel vásárol, akkor 5000 Ft alatti fizetések esetén is előfordulhat, hogy PIN kóddal kell azonosítania magát. Erről a kérdésről a kibocsátó bank dönt az adott tranzakció során.
Hogyan változik az online fizetés?
A vásárló SMS-ben kapott kód és a banktól kapott jelszó megadásával, de akár telefonja ujjlenyomat-olvasójával vagy arcfelismeréssel (pl. Face ID) is azonosíthatja magát.
Ez a megoldás az ügyfelek egy részénél jelenleg is hasonlóképp zajlik, hiszen több bank alkalmazza a SecureCode nevű hitelesítést. Ez fog majd kibővülni az új, erős ügyfélhitelesítést biztosító Identity Check megoldással, amely további azonosítási módokat tesz lehetővé (jelszó, ujjlenyomat-olvasó, arcfelismerés).
A kártyakibocsátó döntése, hogy az azonosítási lehetőségek közül melyiket választja, illetve alkalmaz-e kivételkezelési szabályokat.