Az európai unió új szabályozása 2019. szeptember 14-én lépett életbe azzal a céllal, hogy még biztonságosabbá tegye az elektronikus fizetéseket. A változás részeként az úgynevezett erős ügyfélhitelesítés is elindult, amely a bolti vásárlásokat is érinti.
Korábban az egyérintéses fizetések esetén a kártyabirtokosoknak nem kellett PIN-kódot megadniuk 5000 forintnál kisebb fizetések esetén. Az új szabályozás értelmében ezentúl minden ötödik egymást követő egyérintéses tranzakciót, vagy ha a vásárlások összértéke eléri a 150 eurónak megfelelő összeget, a vásárlást és azt, hogy ő végzi a fizetést, hitelesíteni kell. Minden esetben a kártyakibocsátó bank döntése, hogy ezeket a szabályokat hogyan alkalmazza.
A fenti szabályozás miatt fordulhat elő, hogy a vásárlótól PIN kódot kér a terminál. Egyes POS terminálok más-más üzenetet küldhetnek erről, esetenként a tranzakció befejezéséhez be kell helyezni a kártyát a terminálba, és megadni a PIN kódot.
Az új szabályozás részeként, amely minden az EGT területén székhellyel rendelkező kereskedőre vonatkozik, a kártyakibocsátó bankoknak és a kereskedőknek fontos frissítenie a szükséges háttérrendszereket és eszközöket, hogy a későbbiekben a vásárló már úgy tudja megadni a PIN kódját, mint a szokásos, limit feletti egyérintéses fizetésnél.
Az erős ügyfélhitelesítés a hagyományos kártyás vásárlásokat és a mobilfizetést egyaránt érinti. Utóbbi esetében a tárca típusától függően szükség lehet a tárcajelszó vagy a PIN-kód megadására, azonban a biometrikus megoldással működő alkalmazások esetén nincs szükség további kód megadására.